خانه / پایان نامه / فنی و مهندسی / رشته مهندسی صنایع / رقابت پذیری در زنجیره تامین

رقابت پذیری در زنجیره تامین

  • خرید و دانلود با لینک مستقیم
    • فرمت فایل : ورد
    • تعداد صفحه : 138
    • قیمت : 4500 تومان
    • کد فایل : 13020

    پایان نامه رشته مهندسی صنایع

    شرح مختصر :  در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، بايد محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر كيفيت بالا و خدمت رسانى سريع، موجب افزايش فشارهايى شده است كه قبلاً وجود نداشته است، در نتيجه شركت‌ها بيش از اين نمى‌توانند به تنهايى از عهده تمامى كارها برآيند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و توليدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مديريت و نظارت بر منابع و اركان مرتبط خارج از سازمان نيازمند يافته‌اند. علت اين امر در واقع دستيابى به مزيت يا مزاياى رقابتى با هدف كسب سهم بيشترى از بازار است.

    بر اين اساس، فعاليت‌هاى نظير برنامه ريزى عرضه و تقاضا، تهيه مواد، توليد و برنامه ريزى محصول، خدمت نگهدارى كالا، كنترل موجودى، توزيع ، تحويل و خدمت به مشترى كه قبلا همگى در سطح شركت انجام مى شده اينك به سطح زنجيره عرضه انتقال پيدا كرده است. مسئله كليدى در يك زنجيره تامين، مديريت و كنترل هماهنگ تمامى اين فعاليت‌ها است. مديريت زنجيره تامين  (SCM ) پديده‌اى است كه اين كار را به طريقى انجام مى‌دهد كه مشتريان بتوانند خدمت قابل اطمينان و سريع را با محصولات با كيفيت در حداقل هزينه دريافت کنند.

    در حالت كلى زنجيره تامين از دو يا چند سازمان تشكيل مى‌شود كه رسماً از يكديگر جدا هستند و به وسيله جريان‌هاى مواد، اطلاعات و جريان‌هاى مالى به يكديگر مربوط مى‌شوند. اين سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هايى باشند كه مواد اوليه، قطعات، محصول نهايى و يا خدماتى چون توزيع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى توليد مى‌كنند. حتى خود مصرف كننده نهايى را نيز مى‌توان يكى از اين سازمان‌ها در نظر گرفت.

    فهرست

    عنوان صفحه
    مقدمه ۲
    فصل اول
    تعریف مدیریت زنجیره تامین ۵
    طرح کلی یک زنجیره تامین ۷
    فرآیند اصلی ۸
    فازهای اصلی مدیریت زنجیره ای تامین ۱۰
    انقلاب زنجیره تامین ۱۱
    شرکت ها نمی توانند از زنجیره تامین چشم پوشی کنند ۱۴
    فصل دوم
    مدیریت موجودی کالا ۱۷
    تدارکات ۱۸
    ارسال به موقع کالا ۲۰
    نکات کلیدی که باید آموخت ۲۳
    فصل سوم
    رقابت پذیری ۲۵
    موضوعات کلیدی ۲۵
    اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی ۲۶
    فرمان های راهبردی ۲۷
    یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت ۲۹
    فصل چهارم
    بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین ۳۲
    چشم انداز مدیریت راهبردی ۳۵
    مزیت رقابتی پایدار ۳۶
    تمرکز راهبردی ۳۷
    فرایند های اساسی کسب و کار را یکپارچه سازی کنید ۳۸
    فرایند های در حال ظهور کسب و کار را یکپارچه کنید ۳۹
    فرایند چند واحدی و چند شرکتی کسب و کار را ادغام نمائید ۳۹
    از فناوری اطلاعات برای ارتقای روش های کاری افراد استفاده کنید ۴۰
    سیستم های پشتیبانی کار تیمی ۴۷
    راهبردهایی برای مزیت رقابتی ۴۹
    فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند ۵۱
    ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری ۵۲
    مدیریت توسعه دانش فرایند ۵۳
    مدیریت دانش راهبردی ۵۴
    الگوهای اندیشه و عمل ۵۵
    فناوری و الگو ها ۵۶
    انفورماتیک شناختی ۵۷
    پشتیبانی فناوری از الگوها ۵۹
    فرصتهای راهبردی  در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر ۶۰
    یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت ۶۲
    فرست برای لجستیک ۶۳
    مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری ۶۴
    فصل پنجم
    فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین ۶۷
    بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده سازی تجارت الکترونیک ۶۸
    موانع پیاده سازی SCM ۶۹
    بررسی تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنی مورد نیاز ۷۰
    ساختار شبکه تامین ۷۰
    ابعاد ساختاری شبکه ۷۲
    ارتباطات اطلاعات درون شبکه ۷۲
    فرایند های شبکه تامین ۷۴
    شبکه تامین یکپارچه چیست ؟ ۷۶
    مراحل یکپارچه سازی ۷۷
    تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تامین ۷۸
    ۱۰ مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تامین ۸۲
    مراحل لازم برای مدیریت تحویل در یک محیط شبکه تامین ۸۸
    گذر از زنجیره تامین به شبکه تامین ۹۳
    مسیر تکامل گروه های همیار ۹۳
    امکان بهبود کیفیت در جبهه IT ۹۴
    مدل های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل ۹۵
    مبارزه با کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی ۹۶
    فصل ششم
    حمل و نقل الکترونیکی ۹۸
    تدارکات الکترونیکی ۹۹
    وضعیت تدارکات الکترونیکی ۱۰۰
    دسترسی الکترونیکی به منابع ۱۰۰
    تهیه الکترونیکی مواد اولیه ۱۰۱
    بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی ۱۰۴
    تاکید روی آموزش الکترونیکی ۱۰۵
    افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است ۱۰۶
    ترجمه مقاله ۱۰۸
    نتیجه گیری ۱۲۸
    منابع

    ضمائم :

    مقاله Demand & Supply chain management  همرا ه با ترجمه

    ۱۳۶

    ۱۳۸

    منابع

    1. ترجمه چند مقاله گرفته شده ازاينترنت
    2. كتاب لجستيك جهاني و برنامه ريزي توزيع تاليف:دونالد واترز

        وترجمه مركز مطالعات و پژوهشهاي لجستيكي

    1. كتاب مديريت زنجيره تامين نويسنده: امي زوكرمن ترجمه علي تقي زاده وبهرام صالحي
    2. مقاله «تهيه مواد اوليه توليد از طريق اينترنت مي‌تواند فرايند‌هاي تهيه مواد اوليه را ساماندهي كرده و زنجيره‌هاي تأمين را يكدست سازد»

    نوشته كوين فيتز جرالد Supply Strategy, May 2001.

    1. مقاله «خريد مستقيم توسط اينترنت» اثر كوين فيتز جرالد ۲۰۰۱ Supply Strategy
    2. فرصت هايي براي مزيت رقابتي: ماروين ال مانهيم ; بنيامين مدينا

    —————————————————–

    این فایل با فرمت ورد (doc) به تعداد ۱۳۸ صفحه  تایپ شده است  که  کاملا قابلیت ویرایش دارد و درون یک فایل فایل فشرده (zip) است که باید توسط برنامه هایی از قبیل winrar  آن را از حالت فشرده (extract) خارج سازید و توسط برنامه ی MICROSOFT  WORD فایل را باز کنید.

    اطلاعات فایل
    • موضوع : رقابت پذیری در زنجیره تامین
    • فرمت فایل : ورد
    • تعداد صفحه : 138
    • قیمت : 4500 تومان
    • حجم فایل : 250 کیلوبایت

    درباره ی MrDoc.ir

    فروشگاه مسترداک دات آی آر شامل پایان نامه های آماده رایگان و غیر رایگان از رشته های فنی و مهندسی، علوم پایه و انسانی و پزشکی که کاملا تایپ شده و موضوعات متفرقه از تمام رشته های تحصیلی برای دانشجویان عزیز ارائه می دهد، که ارزش واقعی فایل ها بیشتر از قیمت آن است.
    آدرس شرکت: اصفهان – خیابان لاله شمالی – شرکت سامان گستر 03135673766

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *