بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه  (PM) و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه : پایان نامه ارشد صنایع


در حال بارگذاری
پایان نامه کارشناسی ارشد
zip - doc
200Kb
94 صفحه
دارای فهرست و منابع
۱۰,۰۰۰.۰۰ تومان

رشته صنایع یکی از مهمترین زیر شاخه های فنی و مهندسی شامل گرایش های متعددی از جمله مدیریت سیستم و بهره وری در مقطع کارشناسی ارشد میباشد . در ادامه به معرفی یک نمونه  پایان نامه ارشد مهندسی صنایع با عنوان : بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه  (PM)و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ”  که در  94 صفحه در فرمت قابل ویرایش Word به نگارش در آمده میپردازیم .

شرح مختصر تعمیرات پیشگیرانه  (PM) شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه

مسئله مهم در نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه حفظ آمادگی و عملیاتی  نگهداشتن تجهیزات، ماشین آلات و تأسیسات است. استفاده از سیستم برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات و ارائه آن ضمن ایجاد مطلوب ترین سرویسهای تعمیراتی و اتخاذ بهترین رو شها برای تداوم کار صنعت با حداکثر بازدهی و کاهش هزینه، سبب افزایش سرمایه گذاریها در صنایع  در شرایطی که  محدودیت در منابع و مواد اولیه وجود دارد می‎گردد .برای استفاده از این سیستم نیاز به شناسائی برخی از عوامل مهم و تاثیر گذار در اجرای ان می باشد، تا بتوان نتایج مفیدی در اجرای آن که همواره با هزینه هایی همراه خواهد بود کسب نمود.

در این تحقیق تلاش شده است به شناسائی این عوامل تاثیر گذار پرداخته و با بحث وبررسی دقیق برخی از عاملهای مهم، از طریق سؤالات و کسب نقطه نظرات مدیران و کارشناسان مرتبط به آن شده است که نهایتاً برای رسیدن به اهداف پژوهش  که شامل شناسایی سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و بررسی استقبال مدیران شرکت در صورت اجرای این سیستم و بررسی شرایط ساختاری ، فرهنگی و تکنولوژی موجود در شرکت جهت اجرای این سیستم و در نهایت در صورت موجود بودن شرایط، ارائه الگوی مناسب در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه می باشد.

که می تواند به صورت عملی اجرا شود که در فصول مختلف مراحل آن ذکر گردیده است.

با بررسی این تحقیق ضمن بحث در صحت فرضیات به نتایجی دست یافته که چنانچه به آن پرداخته نشود اجرای این سیستم نه تنها کارائی نداشته بلکه هزینه زیادی را بر سازمان برجای خواهد گذاشت. توجه بر فرهنگ ‏، ساختار، تشویق وتنبیه، توجه مدیر عالی و مدیران ارشد و آموزش کارکنان از مسائل مهمی می باشد که قبل از اجرای سیستم باید زمینه را فراهم نمود.

فهرست تعمیرات پیشگیرانه  (PM) شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه

پیشگفتار 1

چکیده 2

فصل اول: مقدمه پژوهش

مقدمه4

بیان مسئله پژوهش4

اهمیت پژوهش 5

اهداف پژوهش6

سؤالات و فرضیه های پژوهش6

تعاریف  اصطلاحات و تعاریف متغیرها7

قصل دوم: بررسی پیشینه و ادبیات تحقیق

شناخت سیستم نت11

خصوصیات یک سیستم نت13

انواع سیستم های نگهداری و تعمیرات16

سیستم تعمیرات اضطراری16

سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه 17

نگهداری بهره ور جامع18

سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگویانه 21

سیستم نگهداری و تعمیرات کنشگرایانه22

سیستم نگهداری و تعمیرات دقیق 22

اصول اساسی مؤسسه مارشال جهت اجرای سیستم pm در سازمان 26

بررسی پژوهشهای انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق28

بررسی پژوهش های مشابه28

روش پژوهش 29

فصل سوم: روش تحقیق

محدوده مورد بررسی و جامعه آماری31

نمونه آماری و روش نمونه برداری31

حجم نمونه و روش تعیین آن31

ابزارهای اندازه گیری 31

روایی و پایایی32

روش تجزیه و تحلیل داده ها 33

فصل چهارم: بررسی های آماری تحقیق

توصیف داده ها 37

تجزیه و تحلیل داده ها 42

بررسی فرضیات تحقیق با استفاده از آمار استنباطی54

نتایج60

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

مروری بر کلیات تحقیق65

نقد و بررسی از یافته های پژوهش66

محدودیت76

پیشنهادات و کاربرد 76

منابع

فارسی82

انگلیسی83

پیوست ها

نمونه سؤالات85

فهرست جداول و نمودارها

شکل 1-2 – اهمیت امور نت 12

شکل 2-2- توالی نت 23

شکل 1-5- ارتباط بین بخشهای اصلی مدیریت نت 69

شکل 2-5- ارتباط سیستم نت با سایر بخشها 70

شکل 3-5- نمودار پیشنهادی (الف) 74

شکل 4-5- نمودار پیشنهادی (ب)75

جدول 1-4- شاخص متغیر استقبال مدیران42

جدول 2-4- فراوانی متغیر استقبال مدیران 43

جدول 3-4- شاخص متغیر تکنولوژی 45

جدول 4-4- فراوانی متغیر  تکنولوژی45

جدول 5-4- شاخص متغیر ساختار 47

جدول 6-4- فراوانی متغیر ساختار47

جدول 7-4- ساخص متغیر فرهنگ 49

جدول 8-4- فراوانی متغیر فرهنگ49

جدول 9-4- شاخص متغیر زمینه و شرایط مساعد شرکت51

جدول 10-4- فراوانی متغیر زمینه و شرایط مساعد شرکت51

جدول 11-4- نتایج آماری عوامل تأثیرگذار در سیستم نت61

جدول 12-4- جدول تعیین سطح شرکت62

جدول 13-4- جدول دیدگاه پاسخ دهندگان 63

نمودار 1-4- شاخص متغیر استقبال مدیران 44

نمودار 2-4- شاخص متغیر تکنولوژی46

نمودار 3-4- شاخص متغیر ساختار48

نمودار 4-4- شاخص متغیر فرهنگ50

نمودار 5-4- شاخص متغیر زمینه مساعد برای اجرا در شرکت54

منابع

1- دکتر احمدیان .رضا، سیستم نگهداری مشاهده وضعیت، مقاله ، شرکت مهندسی آبفای کشور

2- افتخاریان سید  حسین ، نگهداری بهره ور جامع ، سازمان مدیریت صنعتی.

3- دکتر انصاری ، مجموعه مقالات ، مرکز آموزش کرج وابسته به وزارت نیرو.

4- مهندس تشیعی ، استراتژی و دستاوردهای نگهداری و تعمیرات در شرکت های آب و فاضلاب، مجموعه مقالات ، شرکت مهندسی آبفای کشور.

5- جان ارشرمر هورن و … مدیریت رفتار سازمانی ، مترجمان دکتر ایرانژاد ، دکتر بابائی ، دکتر سبحان اللهی، چاپ سوم، مرکز تحقیقات و آموزش مدیریت کرج.

6- جی .ای. گل، تئوری های فرآیند مدیریت ، مترجم دکتر سهراب خلیلی شورینی، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

7- دکتر حاج شیر محمدی علی، برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری ، اصفهان.

8- دکتر خاکی غلامرضا ، روش تحقیق در مدیریت مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.

9- ریچارد ال دفت، تئوری و طراحی سازمان ، جلد دوم ف مترجمان دکتر علی ارسیان و دکتر سید محمد اعرابی ، چاپ سوم ، (تهران مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی 1377) ص631.

10- سرمد زهره، بازرگان عباس و حجازی الهه، روش‎های تحقیق در علوم رفتاری، انتشارات سمت، سال 1376.

11- دکتر سید حسینی سید محمد ، برنامه ریزی سیستماتیک نظام نگهداری و تعمیرات، تهران سازمان مدیریت صنعتی.

12- عادل آذر و مؤمنی منصور، روش‎های آماری و کاربرد در مدیریت، تهران، 1379.

13 – مدیریت نت.    WWW.DADAHPARDAZAN.COM

14 – نگهداری و تعمیرات در سازمانهای ممتاز محمد دل آسای سرخاب  delasa1382@yahoo.com

15- نگاهی به اهمیت عوامل انسانی در سازمان های تولیدی و خدماتی ،همشهری شماره 1875

16- مهندس نظری پور موسی ، ایجاد سیستم مدیریت  نگهداری و تعمیرات در شرکت های آب و فاضلاب  در جهت بهره وری، مقاله ، شرکت مهندسی آبفای کشور

منابع انگلیسی

1- IDCON,2000, WHAT CONSTITUTES WORLD-CLASS RELIABILITY AND
MAINTENANCE?, www.idcon

2- Marshal instetute paper, Maintenance effectiveness Survevy,

3- Marshal instetute ,1999,pereventive Maaintenance .

4- Marshal institute, , Reliability Software and Methodology ,Steve Tuner.

5- OMCS PTY LTD,2000, Introducing PM  Optimization, ”steve turner”,

6- OMCS PTY LTD ,1999,Choosing Maintenance Mesurvey analysis Techniques ,”steve turner”.

7- OMCS PTY LTD,1999, PM  Optimization,”steve turner”.

8-pekk Katila,2001, Applying Total Productive Maintenance.

9- VIC,Australia,  2001, Choosing maintenance analysis techniques ,“steve turner”

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • بهتر است ابتدا در سایت ثبت نام کنید و بعد اقدام به خرید فایل مورد نظر کنید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.