شبکه و امنیت شبکه : پروژه رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات


در حال بارگذاری
رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات
zip - doc
500Kb
89 صفحه
دارای فهرست و منابع
۵,۰۰۰.۰۰ تومان

دانشجویان گرامی رشته کامپیوتر مقطع کارشناسی سلام. تیم پرتلاش مسترداک این بار برای شما پایان نامه ای با موضوع ” شبکه و امنیت شبکه ” به ارمغان آورده است. امیدوراریم برای شما مفید بوده و به شما در مسیر رشد و پیشرفت علمی کمک نماید. تیم مسترداک برای شما دانشجویان عزیز مقطع کارشناسی رشته کامپیوتر آرزوی توفیق روزافزون دارد.

چکیده شبکه و امنیت شبکه

در این پروژه موضوع مورد بحث در ارتباط با امنیت شبکه می باشد. در ابتدا تاریخچه ای از شبکه دلایل به وجود آمدن آن و نیاز به آن و سپس اطلاعاتی در رابطه با کاربردهای شبکه  ،اجزای شبکه ،تقسیم بندی شبکه و امنیت شبکه به طور خلاصه و آشنایی با هفت لایه شبکه بیان شده است.

در فصل بعدی با مفاهیم اولیه و تعاریفی که مربوط به بحث امنیت و امنیت شبکه است آشنا می شویم تعاریفی که در ادامه بحث به آنها نیاز داریم.

در فصل بعد و در واقع قسمت اصلی بحث به مقوله اصلی پروژه که همان بحث امنیت شبکه است اشاره شده است ؛مباحثی در رابطه با رمزنگاری، رمزهای جانشینی و رمزهای جایگشتی ، سپس الگوریتم های رمزنگاری با کلید متقارن ،رمزنگاری DES ، تحلیل رمز و الگوریتمهای کلید عمومی همچنین بحث امضاهای دیجیتالی که درباره امضاهای دیجیتالی با کلید متقارن با کلید عمومی و….

در فصل بعدی مطالبی در رابطه با امنیت ارتباطات که شامل قسمتهای IPsec .و دیواره آتش و امنیت شبکه های بی سیم است آمده است .

و در فصل پایانی مطالبی درباره دیواره آتش یا فایروال ذکر شده است شامل تعرفی ،انواع ،ایجاد آن و ….

تاریخچه ایجاد شبکه

فصل اول 

آشنایی با شبکه

در سال 1957 نخستین ماهواره، یعنی اسپوتنیک توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق به فضا پرتاب شد. در همین دوران رقابت سختی از نظر تسلیحاتی بین دو ابرقدرت آن زمان جریان داشت و دنیا در دوران رقابت سختی از نظر تسلیحاتی بین دو ابر قدرت آن زمان جریان داشت و دنیا در دوران جنگ سرد به سر می برد.

وزارت دفاع امریکا در واکنش به این اقدام رقیب نظامی خود، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته یا آرپا (ARPA) را تاسیس کرد. یکی از پروژه های مهم این آژانس تامین ارتباطات در زمان جنگ جهانی احتمالی تعریف شده بود. در همین سال ها در مراکز تحقیقاتی غیر نظامی که بر امتداد دانشگاه ها بودند، تلاش برای اتصال کامپیوترها به یکدیگر در جریان بود. در آن زمان کامپیوتر های Mainframe از طریق ترمینال ها به کاربران سرویس می دادند.

در اثر اهمیت یافتن این موضوع آژانس آرپا (ARPA) منابع مالی پروژه اتصال دو کامپیوتر از راه دور به یکدیگر را در دانشگاه MIT بر عهده گرفت. در اواخر سال 1960 اولین شبکه کامپیوتری بین چهار کامپیوتر که دو تای آنها در MIT، یکی در دانشگاه کالیفرنیا و دیگری در مرکز تحقیقاتی استنفورد قرار داشتند، راه اندازی شد. این شبکه آرپانت نامگذاری شد. در سال 1965 نخستین ارتباط راه دور بین دانشگاه MIT و یک مرکز دیگر نیز برقرار گردید.

در سال 1970 شرکت معتبر زیراکس یک مرکز تحقیقاتی در پالوآلتو تاسیس کرد. این مرکز در طول سال ها مهمترین فناوری های مرتبط با کامپیوتر را معرفی کرده است و از این نظریه به یک مرکز تحقیقاتی افسانه ای بدل گشته است. این مرکز تحقیقاتی که پارک PARC  نیز نامیده می شود، به تحقیقات در زمینه شبکه های کامپیوتری پیوست.

تا این سال ها شبکه آرپانت به امور نظامی اختصاص داشت، اما در سال 1927 به عموم معرفی شد. در این سال شبکه آرپانت مراکز کامپیوتری بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را به هم متصل کرده بود. در سال 1927 نخستین نامه الکترونیکی از طریق شبکه منتقل گردید.

در این سال ها حرکتی غیر انتفاعی به نام MERIT که چندین دانشگاه بنیان گذار آن بوده اند، مشغول توسعه روش های اتصال کاربران ترمینال ها به کامپیوتر مرکزی یا میزبان بود. مهندسان پروژه MERIT در تلاش برای ایجاد ارتباط بین کامپیوتر ها، مجبور شدند تجهیزات لازم را خود طراحی کنند. آنان با طراحی تجهیزات واسطه برای مینی کامپیوتر DECPDP-11 نخستین بستر اصلی یا Backbone شبکه کامپیوتری را ساختند. تا سال ها نمونه های اصلاح شده این کامپیوتر با نام PCP یا Primary Communications Processor نقش میزبان را در شبکه ها ایفا می کرد. نخستین شبکه از این نوع که چندین ایالت را به هم متصل می کرد Michnet نام داشت.

فهرست

چکیده : 1

فصل اول : 3

آشنایی با شبکه. 3

تاریخچه ایجاد شبکه. 4

کاربردهای شبکه. 6

اجزای شبکه. 8

ویژگی های شبکه. 9

تقسیم بندی شبکه. 10

امنیت شبکه. 14

آشنایی با مدل OSI (هفت لایه شبکه). 15

فصل دوم : 17

مفاهیم اولیه امنیت… 17

امنیت چیست ؟. 18

اقدامات امنیتی.. 18

آشنایی با برخی مفاهیم اولیه درامنیت شبکه: 19

انواع و ماهیت حملات شبکه ایی: 20

سرویس های امنیتی.. 20

امنیت شبکهامنیت شبکه. 23

رمزنگاری.. 28

مقدمه ای بر رمزنگاری.. 29

رمزهای جانشینی  (Substitution). 33

رمزنگاری جایگشتی (Transposition). 35

رمز One-Time Pads  (بهم ریزی محتوی پیام) 37

رمزنگاری کوآنتومی.. 38

دو اصل اساسی در رمزنگاری.. 43

رمزنگاری DES (Data Encryption Standard). 47

Triple DES  (رمزنگاری سه گانه ) 49

استاندارد پیشرفته رمزنگاری : AES. 50

Rijndael 52

حالت فیدبک رمز (cipher Feedback Mode). 57

تحلیل رمز (رمز شکنی) 60

RSA.. 63

الگوریتمهای کلید عمومی دیگر. 65

امضاهای دیجیتالی.. 66

امضاهای دیجیتالی با کلید متقارن.. 67

MD5. 71

SHA-1 ١. 72

حمله روز تولد (The birthday Attack). 74

امنیت ارتباطاتامنیت ارتباطات.. 77

IPsec. 78

فایروال.. 81

انواع فایروالها 82

منابع:

1.کتاب شبکه های کامپیوتری . نوشته :ااندرو اس تنن بام

  1. http://www.fata.ir
  2. http://mehrdad-hacker.persianblog.com/
مسترداک | دانلود پایان نامه ، مقاله

مسترداک | دانلود پایان نامه ، مقاله

این فایل با فرمت ورد (doc) به تعداد 89 صفحه  تایپ شده است  که  کاملا قابلیت ویرایش دارد و درون یک فایل فایل فشرده (zip) است که باید توسط برنامه هایی از قبیل winrar  آن را از حالت فشرده (extract) خارج سازید و توسط برنامه ی MICROSOFT  WORD فایل را باز کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • بهتر است ابتدا در سایت ثبت نام کنید و بعد اقدام به خرید فایل مورد نظر کنید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 برچسب ها: