خانه / پایان نامه / فنی و مهندسی / رشته مهندسی صنایع / بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه  (PM)و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه

بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه  (PM)و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه

  • خرید و دانلود با لینک مستقیم
    • فرمت فایل : ورد doc
    • تعداد صفحه : 94 صفحه
    • قیمت : 4500 تومان
    • کد فایل : 13011

    پایان نامه رشته مهندسی صنایع

    پایان نامه دوره کارشناسی ارشد صنایع(مدیریت سیستم و بهره وری)

    اسفند ۸۶

    شرح مختصر :  مسئلة مهم در نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه حفظ آمادگی و عملیاتی  نگهداشتن تجهیزات، ماشین آلات و تأسیسات است. استفاده از سیستم برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات و ارائه آن ضمن ایجاد مطلوب ترین سرویسهای تعمیراتی و اتخاذ بهترین رو شها برای تداوم کار صنعت با حداکثر بازدهی و کاهش هزینه، سبب افزایش سرمایه گذاریها در صنایع  در شرایطی که  محدودیت در منابع و مواد اولیه وجود دارد می‎گردد .برای استفاده از این سیستم نیاز به شناسائی برخی از عوامل مهم و تاثیر گذار در اجرای ان می باشد، تا بتوان نتایج مفیدی در اجرای آن که همواره با هزینه هایی همراه خواهد بود کسب نمود.

    در این تحقیق تلاش شده است به شناسائی این عوامل تاثیر گذار پرداخته و با بحث وبررسی دقیق برخی از عاملهای مهم، از طریق سؤالات و کسب نقطه نظرات مدیران و کارشناسان مرتبط به آن شده است که نهایتاً برای رسیدن به اهداف پژوهش  که شامل شناسایی سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و بررسی استقبال مدیران شرکت در صورت اجرای این سیستم و بررسی شرایط ساختاری ، فرهنگی و تکنولوژی موجود در شرکت جهت اجرای این سیستم و در نهایت در صورت موجود بودن شرایط، ارائه الگوی مناسب در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه می باشد.

    که می تواند به صورت عملی اجرا شود که در فصول مختلف مراحل آن ذکر گردیده است.

    با بررسي اين تحقيق ضمن بحث در صحت فرضيات به نتايجی دست يافته كه چنانچه به آن پرداخته نشود اجراي اين سيستم نه تنها كارائي نداشته بلكه هزينه زيادي را بر سازمان برجاي خواهد گذاشت. توجه بر فرهنگ ‏، ساختار، تشويق وتنبيه، توجه مدير عالي و مديران ارشد و آموزش كاركنان از مسائل مهمي مي باشد كه قبل از اجراي سيستم بايد زمينه را فراهم نمود.

    فهرست

    پیشگفتار ۱

    چکیده ۲

    فصل اول: مقدمه پژوهش

    مقدمه۴

    بیان مسئله پژوهش۴

    اهمیت پژوهش ۵

    اهداف پژوهش۶

    سؤالات و فرضیه های پژوهش۶

    تعاریف  اصطلاحات و تعاریف متغیرها۷

    قصل دوم: بررسی پیشینه و ادبیات تحقیق

    شناخت سیستم نت۱۱

    خصوصیات یک سیستم نت۱۳

    انواع سیستم های نگهداری و تعمیرات۱۶

    سیستم تعمیرات اضطراری۱۶

    سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ۱۷

    نگهداری بهره ور جامع۱۸

    سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگویانه ۲۱

    سیستم نگهداری و تعمیرات کنشگرایانه۲۲

    سیستم نگهداری و تعمیرات دقیق ۲۲

    اصول اساسی مؤسسه مارشال جهت اجرای سیستم pm در سازمان ۲۶

    بررسی پژوهشهای انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق۲۸

    بررسی پژوهش های مشابه۲۸

    روش پژوهش ۲۹

    فصل سوم: روش تحقیق

    محدوده مورد بررسی و جامعه آماری۳۱

    نمونه آماری و روش نمونه برداری۳۱

    حجم نمونه و روش تعیین آن۳۱

    ابزارهای اندازه گیری ۳۱

    روایی و پایایی۳۲

    روش تجزیه و تحلیل داده ها ۳۳

    فصل چهارم: بررسی های آماری تحقیق

    توصیف داده ها ۳۷

    تجزیه و تحلیل داده ها ۴۲

    بررسی فرضیات تحقیق با استفاده از آمار استنباطی۵۴

    نتایج۶۰

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    مروری بر کلیات تحقیق۶۵

    نقد و بررسی از یافته های پژوهش۶۶

    محدودیت۷۶

    پیشنهادات و کاربرد ۷۶

    منابع

    فارسی۸۲

    انگلیسی۸۳

    پیوست ها

    نمونه سؤالات۸۵

    فهرست جداول و نمودارها

    شکل ۱-۲ – اهمیت امور نت ۱۲

    شکل ۲-۲- توالی نت ۲۳

    شکل ۱-۵- ارتباط بین بخشهای اصلی مدیریت نت ۶۹

    شکل ۲-۵- ارتباط سیستم نت با سایر بخشها ۷۰

    شکل ۳-۵- نمودار پیشنهادی (الف) ۷۴

    شکل ۴-۵- نمودار پیشنهادی (ب)۷۵

    جدول ۱-۴- شاخص متغیر استقبال مدیران۴۲

    جدول ۲-۴- فراوانی متغیر استقبال مدیران ۴۳

    جدول ۳-۴- شاخص متغیر تکنولوژی ۴۵

    جدول ۴-۴- فراوانی متغیر  تکنولوژی۴۵

    جدول ۵-۴- شاخص متغیر ساختار ۴۷

    جدول ۶-۴- فراوانی متغیر ساختار۴۷

    جدول ۷-۴- ساخص متغیر فرهنگ ۴۹

    جدول ۸-۴- فراوانی متغیر فرهنگ۴۹

    جدول ۹-۴- شاخص متغیر زمینه و شرایط مساعد شرکت۵۱

    جدول ۱۰-۴- فراوانی متغیر زمینه و شرایط مساعد شرکت۵۱

    جدول ۱۱-۴- نتایج آماری عوامل تأثیرگذار در سیستم نت۶۱

    جدول ۱۲-۴- جدول تعیین سطح شرکت۶۲

    جدول ۱۳-۴- جدول دیدگاه پاسخ دهندگان ۶۳

    نمودار ۱-۴- شاخص متغیر استقبال مدیران ۴۴

    نمودار ۲-۴- شاخص متغیر تکنولوژی۴۶

    نمودار ۳-۴- شاخص متغیر ساختار۴۸

    نمودار ۴-۴- شاخص متغیر فرهنگ۵۰

    نمودار ۵-۴- شاخص متغیر زمینه مساعد برای اجرا در شرکت۵۴

    منابع

    ۱- دکتر احمدیان .رضا، سیستم نگهداری مشاهده وضعیت، مقاله ، شرکت مهندسی آبفای کشور

    ۲- افتخاریان سید  حسین ، نگهداری بهره ور جامع ، سازمان مدیریت صنعتی.

    ۳- دکتر انصاری ، مجموعه مقالات ، مرکز آموزش کرج وابسته به وزارت نیرو.

    ۴- مهندس تشیعی ، استراتژی و دستاوردهای نگهداری و تعمیرات در شرکت های آب و فاضلاب، مجموعه مقالات ، شرکت مهندسی آبفای کشور.

    ۵- جان ارشرمر هورن و … مدیریت رفتار سازمانی ، مترجمان دکتر ایرانژاد ، دکتر بابائی ، دکتر سبحان اللهی، چاپ سوم، مرکز تحقیقات و آموزش مدیریت کرج.

    ۶- جی .ای. گل، تئوری های فرآیند مدیریت ، مترجم دکتر سهراب خلیلی شورینی، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    ۷- دکتر حاج شیر محمدی علی، برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری ، اصفهان.

    ۸- دکتر خاکی غلامرضا ، روش تحقیق در مدیریت مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.

    ۹- ریچارد ال دفت، تئوری و طراحی سازمان ، جلد دوم ف مترجمان دکتر علی ارسیان و دکتر سید محمد اعرابی ، چاپ سوم ، (تهران مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ۱۳۷۷) ص۶۳۱٫

    ۱۰- سرمد زهره، بازرگان عباس و حجازی الهه، روش‎های تحقیق در علوم رفتاری، انتشارات سمت، سال ۱۳۷۶٫

    ۱۱- دکتر سید حسینی سید محمد ، برنامه ریزی سیستماتیک نظام نگهداری و تعمیرات، تهران سازمان مدیریت صنعتی.

    ۱۲- عادل آذر و مؤمنی منصور، روش‎های آماری و کاربرد در مدیریت، تهران، ۱۳۷۹٫

    ۱۳ – مدیریت نت.    WWW.DADAHPARDAZAN.COM

    ۱۴ – نگهداری و تعمیرات در سازمانهای ممتاز محمد دل آسای سرخاب  delasa1382@yahoo.com

    ۱۵- نگاهی به اهمیت عوامل انسانی در سازمان های تولیدی و خدماتی ،همشهری شماره ۱۸۷۵

    ۱۶- مهندس نظری پور موسی ، ایجاد سیستم مدیریت  نگهداری و تعمیرات در شرکت های آب و فاضلاب  در جهت بهره وری، مقاله ، شرکت مهندسی آبفای کشور

    منابع انگليسي

    ۱- IDCON,2000, WHAT CONSTITUTES WORLD-CLASS RELIABILITY AND
    MAINTENANCE?, www.idcon

    ۲- Marshal instetute paper, Maintenance effectiveness Survevy,

    ۳- Marshal instetute ,1999,pereventive Maaintenance .

    ۴- Marshal institute, , Reliability Software and Methodology ,Steve Tuner.

    ۵- OMCS PTY LTD,2000, Introducing PM  Optimization, ”steve turner”,

    ۶- OMCS PTY LTD ,1999,Choosing Maintenance Mesurvey analysis Techniques ,”steve turner”.

    ۷- OMCS PTY LTD,1999, PM  Optimization,”steve turner”.

    ۸-pekk Katila,2001, Applying Total Productive Maintenance.

    ۹- VIC,Australia,  ۲۰۰۱, Choosing maintenance analysis techniques ,“steve turner”

    —————————————————–

    این فایل با فرمت ورد (doc) به تعداد ۹۴ صفحه  تایپ شده است  که  کاملا قابلیت ویرایش دارد و درون یک فایل فایل فشرده (zip) است که باید توسط برنامه هایی از قبیل winrar  آن را از حالت فشرده (extract) خارج سازید و توسط برنامه ی MICROSOFT  WORD فایل را باز کنید  که بهتر است از آفیس ورد ۲۰۱۰ استفاده کنید.

    اطلاعات فایل
    • موضوع : بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه  (PM)و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه
    • فرمت فایل : ورد doc
    • تعداد صفحه : 94 صفحه
    • قیمت : 4500 تومان
    • حجم فایل : 200 کیلوبایت

    درباره ی MrDoc.ir

    فروشگاه مسترداک دات آی آر شامل پایان نامه های آماده رایگان و غیر رایگان از رشته های فنی و مهندسی، علوم پایه و انسانی و پزشکی که کاملا تایپ شده و موضوعات متفرقه از تمام رشته های تحصیلی برای دانشجویان عزیز ارائه می دهد، که ارزش واقعی فایل ها بیشتر از قیمت آن است.
    آدرس شرکت: اصفهان – خیابان لاله شمالی – شرکت سامان گستر 03135673766

    یک دیدگاه

    1. Today, I went to the beach front with my kids.
      I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She put the shell to her ear and screamed.
      There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
      She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell
      someone!

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *